I dag går turen til Key West. Heldigvis så vejret lidt bedre ud mod syd idag, end det har gjort de sidste par dage, og efter vejrudsigten skulle det også blive nogenlunde, så efter morgenmaden pakkede vi vores ting og kørte afsted. Det viste sig heldigvis at blive fantastisk vejr hele vejen til Key West, og temmelig varmt, så det er godt der er aircondition i bilen.

De 4 billeder herunder: Undervejs holdt vi ind i Bahia Honda Statepark, tog badetøjet på og brugte et par timer der med at bade og fiske. Der kom et amerikansk par og sad ved siden af os, konen i kørestol og gammel lærerinde, og som mange andre amerikanere, begynder de bare og snakke, og spørge lidt ind til hvordan tingene fungere i Danmark… lidt hyggeligt.

Vi fandt rimeligt nemt vores motel i Key West, takket være GPS-damen, og det var rigtig dejligt at der var gratis parkering på motellet, da det ellers kan være både lidt svært og dyrt at parkere i byen. Værelset var rigtig fint og stort, så vi kunne sagtens være der alle 4 med kufferter.

Efter at have fået tingene arrangeret på værelset, gik vi mod det sydligst punkt på det kontinentale USA, det lå kun et par 100 meter fra motellet. Her kunne vi stille os i kø, sammen med nogle japanere for at på taget et billede ved betonklodsen.Derefter fortsatte vi turen mod byen, bl.a. forbi Hemmingways hus. Vores motel ligger ca. 1,5 km fra der hvor Duval Street starter ved havnen. Der har været rigtig varmt i Key West idag.

Vi fandt en hyggeligt restaurant… Grand Cafe Key West, hvor vi gjorde holdt på vej gennem byen ad Duval Street. Her fik vi aftensmad med vin, Rasmus fik krabbe cocktail, Mor og Far carpassio og jeg fik tun tatar til forret, og vi gik alle en ret med rejer til hovedret. Derefter gik turen videre til Mallory Square, hvor vi fik en rigtig god plads til at se den berømte solnedgang. Der var stadig temmelig lunt da solen gik ned. Vi havde også fået en god plads i forhold til en af dem der underholdt, en neger der stod med sin guitar og sang rigtig caribiske sange, så man rigtig kom i stemning.

Efter solnedgang, fik mor og far tilbage til motellet, Rasmus og jeg hen til Westin Hotel, der ligger lige ved siden af Mallory Square, hvor vi kunne sidde stort set på havnekanten og så en kold Pinã Colada og Mojito. Det var også lidt sjovt at sidde og følge med i det bryllup der blev holdt lige ved siden af. Meget mystisk at brudeparret sad ved et bord alene midt på dansegulvet og så var resten af bordene delt på hver side af dem.

Senere gik vi op i byen og ind på en bar der hed Willie T’s, hvor de havde et helt menukort kun med Mojito’s, jeg fik en og Rasmus fik en øl fra Key West. Samtidig med at vi drak vores drinks, kunne vi nyde det live musik der var.

Vejen tilbage til hotellet var rimelig let, da vi bare skulle følge hovedgaden, hvor vi kom fordi diverse barer med hver deres varemærke. En af dem vi kom forbi ville Rasmus lige kigge lidt nærmere på, så han gik hen og kiggede på deres skilte udenfor, da der er en der rækker ham en flyer…… han kigger op på vedkommende, og ser meget sjov og lidt forskrækket ud…… Det var en stor negermand med store bryster, kjole og fuld makeup smiley